Hva er Online Reputation Management?

Online Reputation Management kalles også ORM og betyr håndtering av en virksomhet, eller persons, omdømme på nettet.
reputation specialist kommunikerer med kunde
Et rykte online kan sammenlignes med personers, produkter eller virksomheters rykte i det virkelige liv. Hvis en venn sier ”ALDRI bruk støvsugere fra Hr. Jensens Støvsugere, de spyr ut mer støv enn de suger inn”, da unngår vi selvsagt å kjøpe støvsugere fra nettopp det merket. Det samme gjelder på nettet.
> Kontakt oss eller ring direkte på 5321 5060

Hvorfor rykter på nettet krever håndtering

Når vi søker etter opplysninger om et spesifikt produkt og de første tre sidene i søkeresultatet er full av dårlige anmeldelser av et bestemt merke er det mer sannsynlig at vi går etter etter en annet merke, i stedenfor å undersøke nærmere selv.

Forskjellen på omtale i det virkelige liv og på nettet er at alle de opplysninger som finnes på nettet indekseres – altså lagres – av søkemaskinene. Dette vil si, at en gammel sak mellom forbruker og virksomhet, som ikke lengre er relevant eller aktuell, kan få ufortjent mye oppmerksomhet hvis det kommer opp på første side i søkeresultatene.

Omdømmebygging går ut på å rydde opp i dårlig omtale og de negative kommentarene, og sørge for at bare ønskelig informasjon er synlig på førstesiden, i tilfelle potensielle kunder og samarbeidspartnere søker etter deg eller virksomhetens produkter og services på nettet.

reputation specialister diskuterer sag